Dzień Otwarty Online 2021

DZIEŃ OTWARTY ONLINE 2021

W związku z sytuacją epidemiologiczną w tym roku dzień otwarty w Czackim odbył się online. Kandydaci mieli okazję zapoznać się ze szkołą, jej ofertą, Uczniami i nie tylko. Poniżej znajdą Państwo materiały udostępnione w ramach wydarzenia. Wśród nich znajdują się m.in. infografiki, a także krótkie filmiki, dzięki którym mogą Państwo zajrzeć trochę do Czackiego i co oferuje. Mamy nadzieję, że taka forma choć trochę zastąpi dzień otwarty, jaki organizowany byłby w normalnych warunkach. Ponieważ nie było okazji, by w trochę luźniejszej atmosferze porozmawiać z Uczniami i Absolwentami, niektóre materiały są bardziej humorystyczne i pozwalają poczuć atmosferę Czackiego!

Poprosiliśmy paru Uczniów, aby odpowiedzieli na pozornie proste pytanie – jak opisali by Czackiego w tylko 3 słowach. Ich kreatywność jak zwykle nas nie zawiodła. Poniżej filmik z ich odpowiedziami!

Niektórzy z nich wypowiedzieli się również bardziej generalnie na temat szkoły oraz dlaczego warto ją wybrać. Podzielili się własnymi powodami takiego wyboru i czy takie wymagania zostały spełnione. Poniżej można posłuchać ich odpowiedzi.


Zapraszamy do przeczytania infografik, na których znajdują się najważniejsze informacje dot. oferty szkoły. Tutaj dowiedzą się Państwo, jakie oddziały zostaną otwarte w roku szkolnym 2021/22, a także jakie pozalekcyjne zajęcia i wydarzenia organizowane są w Czackim.



Oferta edukacyjna szkoły została dokładnie wyjaśnionaTutaj





Szkoła to nie tylko lekcje! W nagraniu poniżej Uczniowie opowiedzieli o różnych zajęciach dodatkowych, na które można chodzić w Czackim. Dla każdego znajdzie się coś interesującego – zarówno dla humanistów, jak i umysłów ścisłych oraz wszystkich pomiędzy.







Szczegółowe informacje na temat czackich festiwali znajdują się w poniższych zakładkach:
Festiwal Tetralny
Czacki Second Stage
K.A.W.A.

Oprócz tego zapraszamy do obejrzania filmiku, w którym szefowie festiwali opowiadają o tym, czym są, jak wyglądają i dlaczego warto się w nich angażować.



Konsulki szkoły poprowadziły również rozmowę z Absolwentami Czackiego. Opowiadają oni o wspomnieniach ze szkoły oraz tym, jak wspomogła ich ona w spełnianiu marzeń i planów. Nie zabrakło śmiesznych historii, ale także wzruszających momentów. Zapraszamy do obejrzenia!


Zrobiliśmy także ankietę, w której można było zadać pytania na temat szkoły. Poniżej znajdą Państwo odpowiedzi na te najczęściej zadawane. Można między innymi dowiedzieć się dokładniej jak działa system nauczania języków w szkole, wokół których często pojawia się wiele wątpliwości.

Pytania podzielone są na kategorie:

1)Jak wygląda atmosfera w szkole? Czy oprócz K.A.W.Y i innych wydarzeń uczniowie skupieni są na nauce, czy znajdują czas na naukę i relację z rówieśnikami?
Atmosfera Czackiego, jak relacjonują zarówno uczniowie, jak i absolwenci, jest niepowtarzalna. To nie tylko wydarzenia ale również kameralność i otwartość sprawiają, że nasi uczniowie nawiązują tu przyjaźnie na całe życie, jednocześnie rozwijając się w sferach naukowych. W Czackim bez wątpienia każdy znajdzie czas zarówno na naukę jak i na integrację z innymi uczniami.

2)Czy uczniowie tolerują odmienność (taką która nikomu nie szkodzi)?
Społeczność Czackiego jest bardzo tolerancyjna i otwarta. Nadrzędną zasadą w naszej szkole jest szacunek do drugiego człowieka i akceptacja odmienności. Czacki to szkoła wielu indywidualności, charakterów, które staramy się pielęgnować i to przynosi niesamowite rezultaty.

3)Jaka jest atmosfera w szkole?
O atmosferze w naszej szkole można by rozpisywać się długo. Najczęściej opisywana przez Uczniów, Nauczycieli i Kadrę jako otwarta, przyjazna, domowa. Czacki oferuje możliwość odkrywania siebie, rozwoju i poznawania licznych ciekawych ludzi. Każdy z Czackiewiczów wnosi do szkoły swój unikalny pierwiastek, a gdy je wszystkie się połączy, powstaje niesamowita mieszanka ludzi, których każdy głos może nas zainspirować. Kładzie się bardzo duży nacisk na wzajemną tolerancję i szacunek, co pozwala każdemu angażować się w te inicjatywy, które pragnie lub jeśli woli, nie angażować się w żadne i po prostu cieszyć się z miło spędzonego czasu w szkole. Jednym z czackich problemów jest to, że Uczniowie nie chcą z tej szkoły wychodzić. Nie bez powodu też Absolwenci szkoły są tak aktywni w jej życiu – tu chce się wracać!

4)Czy wiadomo już kim są wychowawcy?
Jeszcze nie. Gdy tylko będzie wiadomo, taka informacja będzie zamieszczona na stronie szkoły.

5)Jakie są proporcje dziewczyn do chłopców na kierunku mat-geo?
Oczywiście to zależy od danego roku, ale często jest to mniej więcej pół na pół.

6)Jak wyglądają lekcje wychowania fizycznego ze względu na wybór rodzaju sportu?
Lekcje wychowania fizycznego są zróżnicowane. Odbywają się na sali gimnastycznej, hali OSIR lub na szkolnej siłowni i boiskach (w porze wiosenno-letniej). To uczniowie wraz z nauczycielem prowadzącym wybierają co będą robić na danej lekcji (oczywiście biorąc pod uwagę dostępność sal/hali itd.). Na początku odbywa się rozgrzewka, zazwyczaj parę ćwiczeń przygotowujących do danego sportu, a później gra w podziale na drużyny.

7)Jak wyglądają zajęcia na basenie organizowane w klasach pierwszych?
Zajęcia odbywają się na basenie 5 min. od szkoły, gdzie uczniowie idą wraz z nauczycielem prowadzącym. Na miejscu przebierają się i idą na basen, gdzie prowadzone są zajęcia pod okiem ratownika. Po nich uczniowie mają czas na umycie się, przebranie, suszenie włosów i powrót na resztę lekcji (jeśli mają jeszcze takie w planie).

8)Czy dużo osób rezygnuje ze szkoły w jej trakcie? Dlaczego odchodzą te, które tak?
Niewiele osób rezygnuje z Czackiego, czasem zdarza się tak, że uczniowie zmieniają profil w trakcie roku pozostając w naszej szkole. Jeżeli jednak tak się dzieje to powodów jest wiele, każdy wyjątkowo indywidualny – może to być to problem z dojazdami, mogą być niespodziewane sytuacje życiowe.

1)Czy drugi język jest prowadzony zarówno od podstaw jak i kontynuacja?
Utworzenie grup językowych zależy od liczby chętnych na dany język oraz ich poziomu zaawansowania. Potrzebny jest również zatrudniony przez szkołę nauczyciel i godziny w planie. Ze względu na plan zajęć grup międzyoddziałowych jeden nauczyciel nie może uczyć więcej niż dwóch grup. Utworzone zostaną: 4 grupy niemieckiego (ok. 60 miejsc), 2 grupy hiszpańskiego (ok. 30 miejsc) i 2 grupy francuskiego (ok. 30 miejsc). Dokładniejsze informacje znajdą Państwo pod linkiem: https://www.czacki.edu.pl/static/uploads/2021/04/Jezyki-na-strone.pdf

2)Czy klasy są podzielone wg poziomów znajomości jęz angielskiego?
Grupy językowe tworzone są na podstawie testu poziomującego przeprowadzonego na początku roku, natomiast grupy te są międzyklasowe.

3)Z jakiego podręcznika uczycie się angielskiego w KL społeczne ? Na jakim poziomie?
Zasadniczo j. angielski jest nauczany na trzech poziomach w Czackim. Podręczniki są różne i dobierane są ze względu na potrzeby grupy przez nauczyciel j. angielskiego.

4)Jaki jest poziom języków? Czy dodatkowe korepetycje są potrzebne?
Poziom jest wysoki, ale co istotne, dopasowany do Ucznia. Na początku roku szkolnego odbywają się testy poziomujące, które mają na celu stworzyć takie grupy językowe, w których uczeń będzie mógł rozwijać swoje umiejętności językowe na poziomie dopasowanym do jego potrzeb i możliwości. Lekcje języków mają więc na celu nauczyć jak najwięcej, ale są również prowadzone w sposób zindywidualizowany do potrzeb danej grupy. Dodatkowe korepetycje zazwyczaj nie są potrzebne.

5)Na jakim poziomie znajomości języka angielskiego w skali Rady Europejskiej uczniowie kończą liceum?
Ciężko jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie – wszystko zależy od poziomu startowego i grupy językowej do jakiej trafi dany uczeń oraz jego zaangażowania w lekcje języka (może to być nawet poziom C2).

6)W szkole są tylko 2h języka angielskiego, to bardzo mało. Czy są inne możliwości uczenia się języka? Czy realioznawstwo nauczane jest w języku angielskim?
Realioznawstwo jest nauczane w języku angielskim; jest 3. godziną języka angielskiego. Jeśli chodzi o inne możliwości uczenia się języka angielskiego, to mamy olimpijskie koło języka angielskiego, organizowane są też zajęcia koła translatorskiego i spotkania ligi debatanckiej w języku angielskim (jeśli jest zainteresowanie ze strony uczniów).

7)Na czym polega lekcja realioznawstwa?
To wiedza o krajach anglojęzycznych po angielsku, czyli dodatkowa lekcja języka angielskiego. W ten sposób godzin języków jest 3+3

8)Jaka jest szansa, że w danym profilu konkretny język będzie kontynuacją?
Języki nie są przypisywane do klas. Przydział następuje dopiero we wrześniu, na podstawie testów. W kwestionariuszu osoby przyjęte do szkoły zaznaczają preferencje językowe: na miejscu 1. wpisują ten język, którego najbardziej chcą się uczyć.

9)Jakie języki obce, oprócz angielskiego, są do wyboru?
Niemiecki, francuski, hiszpański.

10)Czy można w rekrutacji zadeklarować jako drugi język np. hiszpański i jakie są szanse na kontynuację / uwzględnienie preferencji kandydata?
Deklaruje się preferencję językową, czyli „najbardziej chciałbym uczyć się hiszpańskiego”. Przydział i języków, i grup zależy od wyniku testów diagnozujących i tego, jacy uczniowie dostaną się do szkoły (z jaką znajomością danego języka). Nauczyciel w grupie dodatkowo może różnicować zadania, jeśli grupa jest jedna, a uczniowie znacznie różnią si zaawansowaniem. Szkoła stara się sprostać oczekiwaniom kandydatów, ale gwarancji wyboru 1 preferencji nie daje. Wszystko zależy od zapotrzebowania – jeżeli zbierze się wystarczająco duża grupa uczniów pierwszych klas, zainteresowanych nauką języka hiszpańskiego od podstaw, to oczywiście będzie taka możliwość.

11)Czy jest możliwa nauka języka francuskiego od podstaw?
Zależy, czy zbierze się grupa chętnych osób na francuski od podstaw.

12)Ilu jest nauczycieli od niemieckiego i czy wszyscy są wymagający?
Nauczycieli języka niemieckiego mamy troje. Można o nich (o innych też) przeczytać tutaj

13)Czy jest możliwość nauki języka hiszpańskiego od zera (miałem go w szkole od 4 klasy, lecz wciąż mało co z niego umiem)?
Wszystko zależy od zapotrzebowania – jeżeli zbierze się wystarczająco duża grupa uczniów pierwszych klas, zainteresowanych nauką języka hiszpańskiego od podstaw, to oczywiście będzie taka możliwość.

14)Czy nauczyciele języka angielskiego prowadzą całe lekcje w języku obcym? Pytam, gdyż uważam, że to pozytywnie wpływa na rozwój uczniów.
To zależy od grupy i od nauczyciela, ale najczęściej lekcje prowadzone są po angielsku.

15)Na jakim poziomie jest nauka języka hiszpańskiego?
Poziom grupy hiszpańskiej zależy od tego, jaki jest skład grupy, czyli ile osób zaczyna od zera, a ile coś już umie; są dwa poziomy

1)Czy nauczyciele są pomocni i poświęcają czas na ew. pomoc w zrozumieniu trudniejszych tematów?
Jak najbardziej nauczyciele w Czackim są tam przede wszystkim “dla uczniów” , więc jeżeli jakikolwiek temat/ kwestia jest niezrozumiała, z pewnością poświęcą czas, by ją jeszcze raz omówić czy to na lekcji, czy podczas tzw. konsultacji (nauczyciele wyznaczają godzinę lekcyjną tygodniowo by uczniowie mogli do nich przyjść właśnie w sytuacji gdy czegoś nie rozumieją, a nauczyciel ma wtedy szansę indywidualnie pomóc uczniowi z trudnymi zagadnieniami).

2)Jakie jest podejście nauczycieli do uczniów w klasach?
Nauczyciele traktują uczniów z dużą dozą szacunku (jako partnerów) oraz zawsze służą pomocą w trudnych sytuacjach.

3)Jak wygląda relacja między nauczycielami a uczniami?
Relacje nauczyciel-uczeń będą się różnić w zależności od charakteru i podejścia danego nauczyciela. Wszystkich cechuje natomiast duży szacunek i zaufanie do uczniów oraz otwartość na nowe pomysły, inicjatywy czy po prostu uwagi. Są pomocni oraz każdemu z nich zależy na tym by uczniowie w Czackim czuli się jak “w drugim domu” oraz by nauka była inspirująca, a nie stresująca.

4)Czy Wasi nauczyciele Was lubią? Czy nauczyciele pasjonują się tym, czego uczą? Czy straszą maturą i myślą o testach od początku szkoły?
W szkole mamy mnóstwo nauczycieli pasjonatów, którzy poza przekazywaniem wiedzy podręcznikowej chcą angażować uczniów i pokazywać im nową perspektywę na znane im przedmioty. Przy takim modelu nauki nie muszą się skupiać na straszeniu maturą czy testami, ponieważ motywacja wychodzi od ucznia.

Tutaj znajdują sie dodatkowe informacje

1)Czy mam szansę dostania się jeśli nie mam minimalnej ilości punktów?
Trudno przewidzieć w tym momencie jaki dokładnie będzie próg punktowy do danych klas. Jeżeli jednak okaże się, że po pierwszej fazie rekrutacji zabraknie niewiele punktów warto pisać odwołanie i wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej.

2)Ile osób dostaje się do klasy z rozszerzeniem mat-geo będąc laureatami konkursów kuratoryjnych?
To zależy od danego roku, liczba laureatów w klasie społecznej zmienia się z roku na rok.

3)Ile jest średnio osób na jedno miejsce do klasy mat-geo?
To zależy od roku i procesu rekrutacji. Na chwilę obecną nie wiadomo, ile dokładnie osób składa papiery do danej szkoły.

4)Ilu z reguły laureatów olimpiad trafia do klasy o profilu matematyczno informatycznym?
W tej kwestii nie ma reguł, wszystko jest bardzo zmienne i zależne od danego roku.

5)Czy finalista OMJ uprawnia do pierwszego przyjmowania do szkoły?
Informacje o przyznanych punktach za tytuł finalisty powinny być dostępne na stronie OMJ oraz proponujemy Wszystkim kandydatom, którzy maja jakieś osiągnięcia o zapoznanie się z wykazem kuratorium i stosownymi załącznikami:
Wykaz kuratorium
Komunikat Ministra Edukacji

1)Jakie są dodatkowe zajęcia dla klasy mat fiz inf?
Mamy wiele zajęć, m.in. kółka olimpijskie (matematyka, fizyka), kółko astronomiczne, kółko debatanckie oraz wiele innych o których można poczytać tutaj

2)Jakie festiwale są organizowane przez szkołę?
W szkole organizowane są 3 festiwale. Największym z nich jest Festiwal Teatralny, na którym każda klasa ma okazję wystawić swoją sztukę, a dodatkowo Uczniowie należący do sekcji festiwalowych pomagają w organizacji, np. oświetlenia sztuk, ich transmisji i wiele innych. Jest również K.A.W.A. (Kawiarnia Amatorów Wydarzeń Artystycznych), bardziej kameralne wydarzenie, na którym każdy chętny Uczeń (i nie tylko) może pokazać swój talent bądź zainteresowanie w formie wystawy lub występu. Tutaj każdy chętny może zaangażować się w konkretne aspekty organizacyjne bez ograniczeń. Trzecim Czackim festiwalem jest CSS, czyli Czacki Second Stage. Jest to festiwal muzyczny, na którym mogą zaprezentować się zespoły (nie tylko ze Szkoły) wybrane na przesłuchaniach. W jego czasie Uczniowie mają okazję dobrze się bawić i posłuchać muzyki tworzonej przez rówieśników. W tym wypadku również aktywne są sekcje, które pomagają od technicznej strony.

3)Czy szkoła organizuje jakieś zajęcia pozalekcyjne?
Szkoła oferuje szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych – kółka są bardzo różnorodne, każdy znajdzie zatem coś dla siebie. Można na przykład dołączyć do Kółka Literackiego, Koła Debatanckiego, chóru, kół olimpijskich, koła fizycznego, SKS-ów (np. Ósemki Wioślarskiej), Wolontariatu, sekcji festiwalowych i wiele innych.

4)Czy po szkole można znaleźć czas na zajęcia dodatkowe, rozwijanie swoich zainteresowań?
Jak najbardziej, Uczniowie Czackiego angażują się w różne inicjatywy niezależne od szkoły – wśród Nas jest wiele sportowców, muzyków, aktywistów i wszelkich ludzi z własnymi zainteresowaniami. Oprócz tego w samej szkole można dołączyć do wielu kół zainteresowań, aby rozwijać się poza lekcjami.

5)Czy są organizowane jakieś wycieczki i wymiany?
Przed pandemią organizowane były wyjazdy integracyjne (dla klas pierwszych), białe szkoły, wycieczki klasowe oraz wymiany (m.in do Hiszpanii i Niemiec). Niestety, przyszłość tych wyjazdów zależy od rozwoju sytuacji pandemicznej.

6)Czy w przygotowaniach do festiwali wszyscy uczniowie mają obowiązek je przeprowadzać?
Angażowanie się w festiwale szkolne jest kwestią dobrowolną. Nie jest to obowiązkowe, ani w żaden sposób wymagane, chociaż brak chęci zdarza się rzadko, jako że atmosfera jest zaraźliwa.

7)Gdzie odbywały się dotychczasowe wyjazdy informacyjne (przykładowe destynacje)?
Destynacje wyjazdów integracyjnych z ostatnich lat to m.in Piękna Góra, Zakopane, Bukowina Tatrzańska.

Tutaj znajdują sie dodatkowe odpowiedzi

1)Ile średnio czasu na naukę w domu poświęcają uczniowie mat-fiz-inf?
Czas poświęcony na naukę w domu jest zależny od danego ucznia oraz tego, ile jest w stanie i ile chce takiej pracy włożyć. Niektórzy rozwijają się tylko w kierunkach profilu, inni natomiast wolą wolny czas spędzić na prywatnych zainteresowaniach, w ramach czasu pozostałego po obowiązkowych pracach domowych.

2)Dużo jest prac domowych na profilu mat fiz inf?
To zależy od nauczycieli i konkretnych przedmiotów – niektórzy zadają więcej prac domowych, inni mniej. Warto zaznaczyć, że w liceum forma nauki trochę zmienia się w stosunku do wcześniejszego systemu. Ważniejsze jest przygotowanie do różnych form sprawdzania wiedzy (sprawdzian, kartkówka, odpowiedź), dlatego np. nauczyciele matematyki często zadają zadania, które Uczeń może w domu wykonać lub nie, w zależności od tego, na ile chciałby się przygotować do sprawdzianu i na ile jest mu to potrzebne do opanowania materiału. Z tego powodu mniejsza ilość prac domowych nie oznacza mniejszej ilości pracy własnej w domu. To jest zależne od Ucznia.

3)Czy szkoła umożliwia pisanie matur rozszerzonych z innych przedmiotów, niż są na danym profilu?
Wybór rozszerzeń na maturze należy do Ucznia. Jeśli uczeń przygotowuje się do innego przedmiotu niż przewiduje to profil jego klasy, może jak najbardziej zdawać wybraną maturę.

4)Ile zajęć lekcyjnych jest zaplanowane dla 4 klasy?
Zapraszamy do zapoznania się z siatkami zajęć

5)Czy był/jest duży szok pod względem ilości nauki szkoła podst. a klasa pierwsza LO?
Jest to zdecydowanie kwestia indywidualna – niektórzy szybciej adaptują się do nowych warunków, a innym zajmie to trochę więcej czasu, ponieważ wszystko zależy od ucznia, jego zaangażowania oraz ilość nauki jaka była wymagana w jej/jego szkole podstawowej. Nie zmienia to faktu, że zarówno nauczyciele jak i cała szkoła robi wszystko by to przejście było jak najmniejszym szokiem, stopniowo przygotowując pierwszoklasistów do nowych wyzwań naukowych.

6)Czy będąc na profilu humanistycznym, można rozszerzać informatykę?
Uczniowie na profilu humanistycznym rozszerzają język polski oraz historię. Nic nie stoi na przeszkodzie abyś sam_a przygotowywał_a się do matury rozszerzonej z informatyki, natomiast nie ma możliwości wyboru dodatkowych przedmiotów rozszerzonych w ramach zajęć szkolnych.

7)Jaki jest poziom rozszerzonej geografii? Jaki jest poziom rozszerzonej matematyki? Czy dużo jest zadań domowych w klasie mat- geo?
Matematyka jest w Czackim na bardzo dobrym poziomie, co można dostrzec obserwując imponujące wyniki matur zarówno z matematyki podstawowej, jak i rozszerzonej. Ilość zadawanych prac domowych zależna jest o nauczycieli oraz konkretnych przedmiotów. W liceum zmienia się forma nauki na bardziej indywidualną, często zatem prace domowe nie są obowiązkowe, a zalecane przez nauczycieli. To ile z nich wykona uczeń oraz jak dobrze, zależy od jego zaangażowania, każdy ma zatem trochę inne doświadczenie z pracami domowymi. Uczniowie muszą jednak przygotowywać się do sprawdzianów, kartkówek i odpowiedzi, dlatego mniejsza ilość prac domowych nie oznacza mniejszej ilości pracy własnej w domu. A ta jest już całkowicie zależna od ucznia.

8)Jak często są sprawdziany, kartkówki, praca w grupach? Która z tych form sprawdzania wiedzy jest przez nauczycieli preferowana?
Wszystko zależy od nauczyciela. Każdy z nich, znając swój przedmiot, wymagania i uczniów dobiera formę sprawdzania, która będzie najbardziej efektywna. Nauczyciele są jednak zawsze otwarci na komentarze uczniów, więc jeśli coś jest niezrozumiałe lub intensywność kartkówek/ sprawdzianów przerasta ich możliwości, zawsze można zwrócić na to uwagę nauczycielowi i znaleźć najbardziej optymalne rozwiązanie.

9)Czy na profilu humanistycznym trzeba zdawać historię na maturze czy można np. geografię?
Wybór rozszerzeń na maturze należy do Ucznia. Jeśli uczeń przygotowuje się do innego przedmiotu niż przewiduje to profil jego klasy, może jak najbardziej zdawać wybraną maturę. Można zatem pisać rozszerzoną geografię będąc na profilu humanistycznym.

10) Czy macie czas na życie?
Jak najbardziej, bardzo ważny jest zdrowy balans między szkołą a czasem wolnym. Uczniowie Czackiego mają przestrzeń by taką równowagę osiągnąć. Właśnie dlatego Czacki w wielu kwestiach daje uczniom wolność – to ile czasu poświęcasz na naukę i jak mocno się w nią angażujesz to Twój wybór, jest to model, który ma przygotowywać uczniów do dorosłego życia gdzie to samemu trzeba decydować o swoich priorytetach, jednocześnie dbając o zdrowy rozsądek i niezaniedbywanie obowiązków.

11) Czy są jakieś aktywności w ramach profili tzn. np. na biol – chemie wycieczki do różnych miejsc związanych z danym tematem?
Jak najbardziej, nauczyciele danych przedmiotów często organizują takie wyjazdy, aby przedstawić uczniom jak wiedza, którą przyswajają wygląda w praktyce i na żywo. Na przykład klasy humanistyczne wielokrotnie zabierane były przez Nauczycieli do muzeów, np. Muzeum Narodowego. Organizowane są także spotkania z różnymi ciekawymi osobami w danych dziedzinach.

12) Czy przebiega współpraca z uczelniami wyższymi w klasie społecznej? Jeśli tak, to z jakimi?
Tak, obecnie przebiega współpraca z wydziałem prawa na Uniwersytecie Warszawskim a niebawem rozpocznie się również współpraca ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie.

Na Facebooku Samorządu jest także rejestracja oprowadzania po szkole przez Konsulki Czackiego, podczas którego odpowiadały na pytania zadawane w komentarzach. Zapraszamy do wirtualnego wejścia w budynek szkoły! Link do filmiku: https://fb.watch/5qC_9yaYHA/

strone tworzyli: Anna Hansdorfer i Kajetan Witkowski