Werter versus 2H – o języku miłości

Powieść epistolarna Johanna Wolfganga Goethego Cierpienia młodego Wertera jest nie tylko wybitnym dziełem niemieckiej literatury romantycznej okresu burzy i naporu, ale także tekstem, który zainspirował uczniów klasy 2H do napisania współczesnych listów miłosnych. Wzorem były wyznania Wertera, który zwierzał się przyjacielowi Wilhelmowi ze swych uczuć, przeżyć i rozterek. Jak współcześnie można pisać o miłości? Oto kilka propozycji. Zachęcam do przeczytania.

Iwona Kulpa-Szustak

List1; List2; List3 ; list4; List5; List6

Głosowanie na Formsach, który z nich spodobał Ci się najbardziej?
https://forms.office.com/

Wyjście do Senatu

W zeszły piątek, 27 stycznia,  uczniowie klasy 1S uczestniczyli w “Gadce Senackiej”, czyli, wzorowanej na obradach Senatu, dyskusji dotyczącej ważnych tematów społecznych. Tym razem była to “Rzetelna edukacja seksualna”.
Spotkaniu przewodniczył Marszałek Senatu, pan Tomasz Grodzki, a współprowadzącą była Melissa Płocharska, zaś słowo wstępu przedstawił Michał Abramczyk, oboje z 1S.
Nasi uczniowie uważnie wysłuchali wystąpień zaproszonych specjalistów i aktywnie uczestniczyli w wymianie zdań wraz z uczniami innych szkół.

Magdalen Putz-Alvarado

“Gadka Senacka to projekt uczniowsko-nauczycielski, pod patronatem Pana profesora Tomasza Grodzkiego. W piątek odbył się panel o rzetelnej edukacji seksualnej młodzieży. Pod czujnym okiem ekspertów. Pani Katarzyny Banasiak Marszałek z Grupy Ponton Pani Antoniny Kopyt z Fundacji Sexed.pl oraz Pani dr Aleksandry Jodko z Centrum Terapii Dialog dyskutowaliśmy m.in.o potrzebach licealistów związanych z możliwością dostępu do rzetelnej edukacji oraz dlaczego sex jest dla nas tematem tabu. Brawurową mowę wygłosił Michał Abramczyk z 1S naszej szkoły, a postulaty zamykające wydarzenie m.in o zaprzeczeniu wulgryzacji przestrzeni publicznej- Malina Pawlak z 1S. Dyskusje były gorące i odważne, jednak z poszanowaniem języka parlamentarnego. Jestem bardzo dumna z zaangażowania mojej klasy w dyskusje.
Melissa Płocharska”

Olimpiada Matematyczna – wyniki zawodów I stopnia

Z przyjemnością informujemy, że do zawodów II stopnia (okręgowych) zakwalifikowali się uczniowie:
Gabriela Krawczyk – klasa 4M
Mateusz Giermek – klasa 4M
Adam Wiszenko – klasa 3M
Zuzanna Wilk – klasa 3P
i Piotr Bieniek – klasa 4M
Zawody II stopnia odbędą się w okolicy lutego i mają formę egzaminu. Organizowane są przez komitety okręgowe (zadania są takie same w całej Polsce). Trwają dwa dni, każdego dnia jest pięć godzin na rozwiązanie trzech zadań.
Naszym uczniom gratulujemy awansu i trzymamy kciuki za powodzenie na kolejnych etapach.
Izabela Grzegrzółka

Człowiek i historia w sztuce Magdaleny Abakanowicz

19.01.2023 uczniowie klasy 1H uczestniczyli w lekcji muzealnej “Człowiek i historia w sztuce Magdaleny Abakanowicz” w Zamku Królewskim w Warszawie. Kontekstem do wystawy znanej polskiej artystki były obrazy Jana Matejki, które mocno wpisują się narodowe postrzeganie historii. Jednak zestawienie malarstwa historycznego ze sztuką współczesną tworzoną w okresie PRL-u oraz w stanie wojennym skłoniło uczestników zajęć do zupełnie innego spojrzenia na twórczość Magdaleny Abakanowicz oraz artefakty należące do sztuki nowoczesnej. Zaangażowanie edukatorki oraz bardzo miła atmosfera sprawiły, że polecamy to miejsce i na pewno odwiedzimy je ponownie.
Iwona Kulpa-Szustak

Lekcje w muzeach

Kolejne klasy na lekcjach muzealnych i na wystawach. 1H w Zamku Królewskim na lekcji „Człowiek i historia w sztuce Magdaleny Abakanowicz”, a 2H na wystawie“ Kwarc zwyczajny nadzwyczajny. Dzieła natury wybrane” w Muzeum Geologicznym.